maandag 19 juni 2017

Powerbody - Claudia Van Avermaet





Titel: Powerbody

Auteur: Claudia Van Avermaet

Uitgavejaar: 2017

Uitgeverij: Lannoo

Aantal pagina's: 217






Korte inhoud:
Claudia Van Avermaet verklapt je haar persoonlijke Power plan om strakker en energieker in je vel te zitten. Onmisbaar is het Power oefenschema met verfrissende work-outs (fietsen, wandelen, stretching, yoga) en lekkere recepten (ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes). Dit programma van 7 weken is pure fun en voor iedereen haalbaar. Claudia toont meer dan 80 verschillende sportoefeningen en presenteert superlekkere gerechten met natuurlijke ingrediënten. Ook broer Greg Van Avermaet is fan!
(bron: bol.com)

Wat vond ik ervan?:
Begin dit jaar las ik Power van Claudia Van Avermaet. Voor diegenen die het nog niet weten: Claudia is de zus van Greg Van Avermaet (aka Olympisch kampioen wielrennen 2016, winnaar Parijs-Roubaix 2017 en nog zovele triomftochten). Greg heeft ook enkele bijdragen geleverd aan het boek.

Het boek heeft vier grote hoofdstukken:

  • Power en fit: in dit hoofdstuk geeft ze een 7 weken-plan om terug fit te worden. Ze doet dit in 7 stappen. Daarnaast is er ook een 7-weken voedingsschema te vinden in dit hoofdstuk.
  • Food: Claudia deelt enkele recepten mee die lekker, gezond en vol power zitten. 
  • Mind: Claudia is een grote liefhebber van yoga. Yoga werkt ook in op de mind en dat vertelt ze maar al te graag in dit hoofdstuk. Daarnaast geeft ze ook tips om menstruatieklachten en menopauzeklachten op een natuurlijke manier te bestrijden en om lekker te kunnen slapen. 
  • Body: Een gezonde levensstijl zonder bewegen kan niet. In dit hoofdstuk geeft ze workouts mee om een fitter lichaam te krijgen. Het zijn allemaal yogahoudingen, maar je zult versteld staan van de gelijkenis met andere workouts (die op Youtube massaal te vinden zijn, maar niet als "yoga" worden bestempeld). 

Ik wil wel eventjes aandacht besteden aan het hoofdstuk Food. Ik heb al ontelbare boeken gelezen over gezonde levensstijl die boordevol gezonde recepten staan. Ik heb al gewoon heel veel kookboeken ingekeken. Dit is het eerste boek waarbij ik meerdere recepten "haalbaar" vind voor mij. Geen ingrediënten die je maar één keer gebruikt en dan in de kast staan te vervallen, gemakkelijke bereidingen, en nog gezond ook. Het is Claudia gelukt om mij een lange tijd doorheen de recepten te doen bladeren... Heen en terug en nog een keer en dan te bedenken wat ik allemaal kan maken. Niemand is daar eerder in geslaagd.

Ik vond het een zeer goed boek. Ik heb het ontleend uit de bib, maar de kans is groot dat ik het boek aankoop (of op een kerstlijstje zet).

Mijn oordeel:


1/2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten